front-start
Jak poprawić swoje żywienie? PDF Email
Instytut Kardiologii w Warszawie 
Prawidłowe żywienie człowieka jest warunkiem utrzymania dobrego stanu zdrowia. Odpowiednie odżywianie i nawyki żywieniowe zdobyte w wieku szkolnym przekładają się na stan zdrowia w wieku dojrzałym, bowiem zarówno dzieci, jak i młodzież są szczególnie podatne na skutki niewłaściwego żywienia. Niedobory składników odżywczych prowadzić mogą do opóźnienia rozwoju różnych funkcji psychomotorycznych, poznawczych, procesów uczenia się, zapamiętywania, zaburzeń zachowania i innych.
Dlatego ważny jest prawidłowy skład posiłków, czyli właściwy dobór produktów spożywczych, który zapewni dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników pokarmowych. Właściwie zestawione posiłki zapewnią dobre samopoczucie, energię do działania oraz prawidłowy rozwój. Warto więc zastanowić się, czy Twoje posiłki dostarczą Ci wszystkich niezbędnych składników i co należy zrobić, aby je poprawić.

Pierwsze śniadanie

Jeżeli Twoje śniadanie wygląda tak:

- 2 kajzerki posmarowane grubo masłem z szynką wieprzową
- herbata z dwiema łyżeczkami cukru

Brakuje w nim przede wszystkim warzyw, które dostarczają niezbędnych witamin i składników mineralnych, dużo jest tłuszczów. Kajzerka choć smaczna jest produkowana z białej mąki pozbawionej wielu cennych składników mineralnych.
  Lepiej będzie jeśli zjesz:

- talerz do wrębu kaszy manny na mleku
- kromka chleba słonecznikowego,
- kromka chleba białego,
- cienko posmarowane masłem
- czubata łyżka serka twarogowego ziarnistego
- 1 średni pomidor, ¼ papryki zielonej
- kubek herbaty z łyżeczką cukru


Ciepła kasza manna na mleku rozgrzeje i razem z serkiem twarogowym dostarczy wapnia koniecznego dla mocnych kości i zębów. Dodatek warzyw zapewni dowóz niezbędnych witamin i składników mineralnych.



header


Wpisz powyższe znaki


busy
 
logo_ik_podstawowe_cmyk