front-start
hdr-menu-ncis







menu-4
Ogranicz spożycie soli
  • ilość sodu występująca naturalnie w produktach wystarcza do pokrycia    naszego zapotrzebowania na ten składnik, używaj soli bardzo oszczędnie
  • nie sól potraw przed spróbowaniem
  • unikaj produktów bogatych w sól tzn. gotowych potraw, konserw, zup w proszku, kostek rosołowych, maggi, sosu sojowego, kwaszonek (kapusty kwaszonej, ogórków kwaszonych itp.)
  • ogranicz spożycie serów żółtych, wędlin
  • stosuj zioła przyprawowe takie jak: majeranek, tymianek, cząber, bazylia, estragon, które ułatwią przyzwyczajenie się do niższej zawartości soli

Wybieraj
  • chude mięso wołowe, cielęcinę, drób i ryby
  • mleko, jogurty i twarogi o niskiej zawartości tłuszczu
  • wszelkiego rodzaju warzywa świeże i mrożone oraz owoce, ze szczególnym uwzględnieniem bogatych w potas (pomidory, bakłażan, boćwina, brokuły, brukselka, jarmuż, kalarepa, marchew, seler, szparagi, ziemniaki, banan, brzoskwinia, melon, porzeczki czarne, owoce suszone)
  • soki naturalne niesłodzone