front-start
Aktywność fizyczna PDF Email
15.10.2005.
Siedzący tryb życia zwiększa ryzyko nadciśnienia tętniczego, choroby wieńcowej, zawału serca, udaru mózgu i wielu innych chorób serca i naczyń. Mała aktywność fizyczna, brak systematycznego wysiłku jest powodem nadwagi i otyłości, cukrzycy, osteoporozy, niektórych nowotworów i wielu innych poważnych chorób.
Dlatego: Weź przykład z Najlepszych. Postaw Serce na Nogi!

Co łączy wybitne, choć tak różne postaci, jak Jan Paweł II, Cindy Crawford, Robert Korzeniowski czy Dalaj Lama?
• dbałość o zdrowie, zamiłowanie do aktywnego stylu życia i systematycznych ćwiczeń fizycznych niezależnie od zmęczenia, nastroju, a nawet cierpienia i bólu...

A co łączy Janinę Kowalską – urzędniczkę, Roberta Nowaka – właściciela butiku, Kasię Zielińską – uczennicę liceum, i... ponad 20 milionów Polaków?
- siedzący tryb życia, wiele godzin spędzonych codziennie przed ekranem telewizora lub komputera, skłonność do nadwagi i otyłości, mała sprawność fizyczna.

Badania przeprowadzone przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wykazały, że Polacy należą do najmniej aktywnych fizycznie społeczeństw europejskich. Zaledwie co dziesiąta dorosła osoba wykonuje systematycznie ćwiczenia fizyczne, zaś ok. 60 – 70% kobiet i mężczyzn prowadzi szkodliwy dla zdrowia, siedzący tryb życia.
  Wielu z nas znajduje zbyt łatwo wytłumaczenie dla zwykłego lenistwa, wygodnictwa i braku dbałości o zdrowie, np.:
- nie mam czasu!
- to zbyt trudne!
- to wstyd ćwiczyć w moim wieku!
- jestem zbyt tęga!
- jestem zbyt mało sprawny!
- nie mam odpowiedniego stroju!
- nie mam odpowiedniego obuwia!
- to zbyt drogo kosztuje!
- może zacznę ćwiczyć w przyszłym roku?

Te wymówki są nieprawdziwe i niepoważne. Każdy zdrowy człowiek, niezależnie od wieku, tuszy i stanu majątku, może i powinien dbać o sprawność serca, płuc, mięśni i całego organizmu.

Weź przykład z Najlepszych!
Postaw Serce na Nogi!