front-start
Kampania społeczna "Pamiętaj o Sercu" PDF Email
06.01.2005.
Od początku stycznia na antenie Telewizji Polskiej i Polskiego Radia rozpocznie się emisja spotów kampanii edukacyjnej "Pamiętaj o Sercu". Kampania potrwa przez cały 2005 rok i będzie największą tego typu akcją społeczną w Polsce, a nawet w Europie.

Przez cały przyszły rok będziemy mogli oglądać aż 12 różnych 30-sekundowych spotów TV. Ich tematem są czynniki ryzyka chorób układu krążenia. Bohaterami większości spotów jest przeciętna polska rodzina - Kazik, jego żona Halina i dzieci - Magda i Arek. Na ich przykładzie możemy obserwować jak naprawić typowe błędy w naszym stylu życia i zmienić złe nawyki, które w konsekwencji często stają się przyczyną chorób serca.

Spoty mają uświadamiać Polakom, że ryzyko zagrażających życiu chorób układu krążenia możemy zmniejszyć nawet o połowę, jeśli będą pamiętać o aktywności fizycznej, warzywach i owocach w diecie, prawidłowej wadze, kontroli ciśnienia i cholesterolu, szkodliwości palenia, krótko mówiąc, jeśli będziemy pamiętać o sercu.
  Głównym założeniem twórców kampanii było to, aby filmy nie straszyły widzów. Przy tworzeniu scenariusza główny nacisk położono na to, aby spoty nie wywoływały negatywnych emocji, tylko przeciwnie pokazywały pozytywne alternatywy, możliwości, jakie daje nam zdrowy tryb życia i dawały wskazówki jak małymi krokami zmienić swój tryb życia, tak aby jak najbardziej zredukować prawdopodobieństwo wystąpienia chorób układu krążenia.

Reżyserem spotów jest Mariusz Palej, doświadczony w pracy przy tworzeniu krótkich form - reklam, teledysków itp. Do realizacji spotów programu "Pamiętaj o Sercu" podszedł z zapałem - Mogłem wykorzystać swoje doświadczenie i wiedzę do zrobienia czegoś szlachetnego. Potrzeby człowieka często kreowane są przez telewizję, mam nadzieję, że ta kampania obudzi w ludziach potrzebę zdrowia, zdrowego trybu życia - mówi reżyser.
 
logo_ik_podstawowe_cmyk